Dag 21 - Dinsdag 20 september 2011

Dag 21

We reisden vandaag van Sonora naar Pacifica (bij San Francisco). Een klein ritje van 2 uur maar. Niets voor ons dus, dat moest uitgebreider natuurlijk :-)

Dus inderdaad, we besloten eerst nog even totaal de andere richting op te gaan, namelijk een laatste bezoek aan Yosemite. Een ritje van 2 uur werd al snel op papier een ritje van 5 uur en in de praktijk ....

We vertrokken om iets na 9 uur vanochtend uit Sonora en reden vanavond om 8 uur de parkeergarage van ons hotel in Pacifica binnen. Iets langer dan gedacht dus.

Maar daar hebben we wel heel Yosemite voor gezien. We kunnen nu met recht zeggen dat we alle hoofdwegen en alle in- en uitgangen van Yosemite hebben gehad.

We hebben vandaag de Yosemite Valley bezocht. Eigenlijk viel dat ons wat tegen. Ja, wel mooi, maar we hadden er meer van verwacht. Diana dan ... Wout had gelijk toen hij zei dat we gisteren alles van de vallei al hadden gezien. Dat klopte.

Dus op Glacier Point, waar je een mooi uitzicht over Yosemite hebt. En dat klopt. Het uitzicht is echt geweldig op de watervallen (Nevada en ?? ... Diana is het weer vergeten, terwijl ze toch een goede uitleg kreeg van een man daar). De rit naar boven en beneden was ook weer leuk ... echt iets voor Diana, veel haarspeldbochten en blikken in het ravijn. En haha ... ook echt iets voor Wout, die leeft zich helemaal uit op zulk soort wegen (wel verantwoord hoor).

Via de weg langs de Merced River verlieten we het prachtige Yosemite, op naar onze laatste bestemming Pacifica.

We dachten dat het wel lekker door zou rijden over de highways en interstates, maar jeetje zeg ... wat een armoedig zooitje die wegen in California. We weten niet wat Schwarzenegger heeft achtergelaten na zijn gouverneurschap, maar in ieder geval geen welvarende staat met mooie wegen.

En de staat van de wegen was al slecht, het werd ook nog donker. Dus dat was weer lol. En om het compleet te maken, zodra we in San Francisco waren werd het ook nog mistig ...

Met de mist werd het direct ook heel koud. Vandaag was een warme dag in Yosemite met temperaturen van 37-38 graden Celcius, maar in deze hoek haalde het de 15-20 graden niet meer.

We zijn benieuwd wat het morgen is. En hoe de oceaan eruit ziet, want die zijn we in het donker niet meer gaan bekijken.

Morgen onze laatste vakantiedag ... donderdag begint de terugreis. We weten nog niet precies wat we morgen gaan doen, maar in ieder geval genieten  van onze laatste dag!!

De laatste foto's onderweg naar Yosemite (Diana vanuit de rjdende auto):

Het verdroogde hooi.

Het belooft een warme dag te worden.

Tussen Sonora en Yosemite kwamen we iedere keer veel wegwerkzaamheden en wegwerkverkeer tegen.

Niet scherp, maar geeft wel een goed idee van de weg door de bergen ... ook leuk in het donker.

Het slechte wegdek van de Californische rijkswegen.