Dinsdagavond 30 augustus 2011:

De koffers zijn gepakt .... we vertrekken morgenvroeg. Om half 7 gaan we rijden, om half 11 gaan we vliegen en zo'n beetje om 1 uur 's nachts (Nederlandse tijd) zijn we in Phoenix!! Haha ... daar is het dan 4 uur 's middags en zo'n 43 graden Celcius. Lekker!! Lekker?? Jawel, droge hitte, weinig luchtvochtigheid ... lekker!!

Deze site wordt vervolgd in Amerika. Volg ons reisverslag op deze pagina.

Zondag 7 augustus 2011:

Jawel, op 28 juli 2011 is Wout de trotse oom geworden
van Trisco.

En wat een snoepie ... en wat een bos haar voor zijn leeftijd!
Al vindt-ie zelf dat z'n haarlijn al wat verder naar achteren deinst .....
nee ... niet Wout. Wat een bos mooi piekhaar heeft die kleine Trisco.

En schoontante Diana kreeg de eer om de fles te geven ...

En we hebben gelijk kunnen oefenen in het lange afstandsrijden. Rolde is toch meer dan 2 uur (enkele reis) rijden. En op de terugweg kregen we mooie luchten (vanuit de auto gefotografeerd door de autoruit heen).

Zondag 21 augustus t/m dinsdag 23 augustus 2011:

Van zondag tot en met dinsdag hebben Wout en Diana geoefend in:
- lange afstandsreizen
- hotel inchecken/uitchecken
- samen in een hotelkamer.

Diana ging voor haar werk een paar dagen naar Groningen en Wout ging gezellig mee. Dus hup, alles in de Mini en rijden maar op zondagmiddag.

De rit naar Groningen ging prima. Even een stop bij het Tjeukermeer voor een croissantje en wat drinken en het laatste kleine uurtje naar het hotel. Dat hotel konden we uiteraard niet in één keer vinden.

Onderweg hadden we allerlei oplaadapparatuur uitgeprobeerd. Diana hing haar fototoestel-batterij-oplader aan de omvormer. Het opladen lukte wel. Toen ze in het hotel verder wilde opladen op de gewone 220V hoorden we "pang" en roken een licht verschroeide lucht. De stekker van de oplader voelde heet aan ... die doet het niet meer. Leuke bijkomstigheid was wel dat de stroom ook was uitgevallen, waardoor we geen licht in de badkamer meer hadden. Dus hup, terug naar de balie om dat te laten fixen. We hadden er dus een groep uitgegooid met de power die terugkwam uit de omvormer. Oeps ... en een oplader minder. De batterij deed het gelukkig nog.

Zondagavond zijn we lekker in de stad Groningen uit eten geweest bij een Indiaas restaurant. Heel stoer wilden we de chicken en lamb vindaloo proberen ondanks dat we gewaarschuwd werden dat dit zeer heet was. Dat hebben we geweten, het was echt heet. Eigenlijk hebben we er niets van geproefd, omdat de pittigheid de smaak gewoon overstemde. Voortaan iets milder dus, blijkbaar zijn we nog niet zo geoefend in pittig eten als we dachten.

De maandag is er hard gewerkt, van 7 tot 19.15 uur, terwijl Wout een bezoekje heeft gebracht aan Rolde om de kleine Trisco en natuurlijk Krista en Trienco te zien.

Eigenlijk wilden we naar het Lauwersmeer om bij Lauwersoog aan het strand te eten, maar het is de McDonalds een kilometer van het hotel geworden. Ook lekker. En vreselijk veel calorieeën.

Dinsdag is er wat korter gewerkt, 08.00 tot 16.00 uur. Vanaf 12.00 uur heeft Wout meegeholpen, want er moest uitgechecked worden. Rond 16.00 uur gingen we weer richting huis.

Hieronder wat foto's van hotelkamer en uitzicht. Het is trouwens frappant wat een troep we kunnen maken binnen 2 dagen in zo'n kamer. We voelden ons er blijkbaar thuis. De foto is net voor uitchecken gemaakt, dus hier lijkt het weer netjes.

Ons verblijf in het Bastion Hotel te Groningen van 21-08-2011 tot en met 23-08-2011

Bastion hotel uitzicht

Niet zo'n spannend uitzicht bij het Bastion Hotel.